اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاp><!--StartFragment
شوارتز (Eugene Schwartz) یکی از تبلیغ نویسان افسانه ای است که همیشه الهام بخش من بوده است.
او قبل از مرگش توانسته بود سیستمی را اختراع کند که به او این امکان را داده بود تا هزاران تبلیغ موفق ماندگار را بنویسد.
۹ کتاب موفق، هزاران هزار تبلیغ پرفروش، ده ها مقاله ماندگار تنها بخش کوچکی از کارهایی بود که شوارتز تبلیغ نویس در زمان حیاتش انجام داده بود.
او یکی از گران قیمت ترین و ثروتمند ترین تبلیغ نویسانی دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی بود که در یکی از لوکس ترین خانه های منهتن زندگی می کرد.
p><!--EndFragment p><!--StartFragment
او بیشتر از اینکه تبلیغ نویس خوبی باشد، محقق فوق العاده ای بود. قبل از اینکه حتی یک کلمه بنویسد ساعت ها، روزها درباره محصولی که می خواست تبلیغ بنویسد تحقیق می کرد.
در دنیای تبلیغ نویسی یک نقل و قول جالب از او به یادگار مانده است:
بعد از اینکه کارم تمام می شود، من بیشتر از سازنده محصول درباره آن اطلاعات دارم
Legendary copywriterEugene Schwartz
اگر می خواهی تبلیغ نویس خوبی شوی، باور کن هیچ راهی جز اینکه درباره محصولی که می خواهی تبلیغ بنویسی، تحقیق کنی نداری.
این مشکل را داری؟
به صفحه مانیتور خیره می شوی. هیچ کلمه ای در ذهنت نمی آید.
از پشت میز کامپیوتر بلند می شوی به سمت آشپزخانه می روی. چای می ریزی.
از پنجره به بیرون خیره می شوی.
دوباره برمی گردی پشت میز کامپیوتر. در اینترنت دنبال مطالب مشابه می گردی تا ذهنت باز بشود.
چندین برگه باز می کنی اما هیچکدام نمی توانند کمک کنند. کلافه و عصبی می شوی.
سناریو آشنایی است؟
باید بگویم تو تنها نیستی. این مشکلی است که ۹۰% از نویسندگان دارند.
دلیل موفقیت های بی شمار شوارتز در این بود که توانست این مشکل را حل کند. تصور کن زمانی که تصمیم به نوشتن می گیری بتوانی صد ها یا هزاران کلمه را بی وقفه پشت سر هم هنرمندانه قرار دهی.
فرمول اول در عین سادگی بسیار موثر است.
ساعت را برای ۳۳٫۳۳ دقیقه بعد کوک می کرد. پشت میز می نشست و تا صدای زنگ ساعت فقط این قوانین را رعایت می کرد.
فقط همین! او پشت میزش می نشست و تنها چیزهایی که اجازه می داد روی میزش قرار بگیرند قلم، کاغذ، برگه های تحقیقات، قهوه و ساعتش بودند.
تصور کن ۳۳٫۳۳ دقیقه هیچ چاره ای جز نوشتن نداشته باشی.
هیچکس در این ۳۳٫۳۳ دقیقه نتواند کوچکترین تماس یا صحبتی با تو داشته باشد. تمام تمرکزت روی تبلیغ و برگه های تحقیقات محصولت باشد.
فوق العاده است.
بعد از اینکه ساعت شروع به زنگ زدن می کرد سریعا از روی صندلی بلند می شد حتی اگر در آن لحظه ایده ای بی نظیر به ذهنش خطور کرده بود.
۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت می کرد.
بعد دوباره به پشت میزش برمی گشت و این کار را ۶ بار در روز انجام می داد.
اگر بخواهیم مدت زمان دقیقش را حساب کنیم چیزی حدود ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه می شود.
نوشتن ۹ کتاب موفق مانند Breakthrough Advertising. نوشتن هزاران تبلیغ بی نظیر، بی شمار مقاله چاپ شده…. ساخت زندگی ثروتمندانه کم نظیر فقط با این ۳ ساعت در روز.
زمانی که خودم زندگی نامه شوارتز را خواندم احساس کردم چقدر بیهوده اجازه می دهم زمان از دست برود.
چند ماهی است که زمان نوشتن تمام وسایل ارتباطی را خاموش می کنم. تلفن را از برق می کشم و در محیطی کاملا آرام مشغول به نوشتن می شوم.
اوایلش سخت بود اما بعد از مدتی احساس می کنی که ذهنت بسیار خلاق تر شده است. پیشنهاد می کنم حتما این کا را امتحان کنی.
راستی بیشترین چیزی که در زمان نوشتن وقتت را می کشد، چیست؟
p><!--EndFragment